RECENZJA e-booków Colorfulmedia


Dzisiaj wpis trochę inny i nietypowy, bo zrobię recenzję e-booków. 
Tym razem dostały się w moje łapki trzy e-booki wydawnictwa Colorfulmedia. Tematyka wydaje mi się ciekawa dla każdego, bo poczytałam sobie o body language i o technikach manipulacji. Przejrzałam także książkę, która może przydać się każdemu kto chciałby startować do programów Unii Europejskiej, które proponują staże i praktyki, ale wyjaśniam wszystko po kolei. 
E-booki, które dane mi było poczytać i ocenić to dwie książki z serii Business English: "Body Language" i "Manipulation Techniques" oraz jedna książka o tym jak założyć Agencję public relations. Opowiem krótko o każdej z nich i przedstawię Wam moją opinię.  
Manipulation Techniques 
Wydanie całe po angielsku. Jest to książka dla osób, które już dobrze radzą sobie z językiem angielskim, które chciałyby poszerzyć swoje słownictwo i jednocześnie chętnie dowiedziałyby się czegoś nowego o tematyce manipulacji. Nie jest to zbity tekst opisujący wszelakie sposoby manipulowania ludźmi. Wydawnictwo przyjęło bardzo przejrzystą formę tabelek. Tabelki są podzielone tematycznie. Każda tabelka reprezentuje jedną grupę technik manipulacji i stanowi swego rodzaju rozdział. Tak więc mamy tabelki o: strategiach wzajemności, powiązania, społecznego poparcia etc. Ale co jest w samej tabelce? Tabelki podzielone są na trzy kolumny. W pierwszej kolumnie jest słowo po angielsku, które jest jednocześnie nazwą jednej z technik manipulacji, następnie dokładne wyjaśnienie jak działa ta technika (po angielsku), a w ostatniej kolumnie znajduje się polskie tłumaczenie słowa. Dzięki temu treść jest łatwa w odbiorze. Poza tym opisane metody manipulowania są bardzo ciekawe. Z częścią się już spotkałam, a część była dla mnie nowością. Książka podzielona jest na mini rozdziałów/rodzajów manipulacji, a w każdym z nich wymienionych jest kilka technik. Na końcu książki są też triki jak uniknąć bycia manipulowanym.

moja opinia: Ta książka naprawdę mi się spodobała i uważam je za ciekawe narzędzie dla osób, które są zainteresowane tą tematyką i które chciałyby poszerzyć swoje słownictwo. Techniki są opisane naprawdę przystępnie i jeśli ktoś faktycznie ma w planach np. zdobywanie nowych klientów (do tego również służą  techniki manipulacji) i posługuje się sprawnie językiem angielskim, to powinien zapoznać się z tą pozycją. Nie jest gruba, bo liczy 16 stron, a i jej cena jest naprawdę atrakcyjna. (około 8zł). Bardzo ucieszyłabym się gdyby coś takiego zostało wydane również po francusku!
Body Language
 Kolejna książka wydana po angielsku, tym razem o języku ciała. Również jest przedstawiona w formie tabelek trzy kolumnowych. W pierwszej kolumnie znajduje się słowo po angielsku, w drugiej definicja tego słowa (po angielsku), a w trzeciej polskie tłumaczenie. Ta pozycja również nadaje się dla osób które już dość dobrze mówią po angielsku, ale wydaje mi się, ze nawet osoby ze średnim poziomem mogą już po nie sięgnąć. Znajdziecie tam mnóstwo zwrotów opisujących gesty jak np: skinąć na kogoś, mrugnąć, pochylać się, wyginać w łuk, spleść dłonie, kucać etc..  Krótko mówiąc znajdziecie tam mnóstwo nowego słownictwa podanego w wygodnej formie tabelek. Jedyne na czym się zawiodłam w przypadku tej pozycji to to, że po tytule "Body language" oczekiwałam (tak jak w wypadku technik manipulacji) faktycznego wyjaśnienia, co dany gest może oznaczać z punktu widzenia psychologii, a nie tylko definicję słowa. Jeśli jednak celem było tylko podanie znaczeń, fajnie by było gdyby do każdego słowa były dodane jakieś przykłady. Ja nazwałabym go bardziej mini-słowniczkiem.

moja opinia: Jest to przydatna książka dla osób, które chcą poszerzyć słownictwo. Forma tabelek jest bardzo praktyczna i łatwa do przyswojenia. Sporej ilości słów nie znałam i cieszę się, że wreszcie się ich nauczyłam! Podobnie jak poprzednia książka jest ona o przystępnej cenie. Nie jest to natomiast poradnik opisujący język ciała, ale bardziej poszerzenie podręcznika języka angielskiego czy słowniczek. Jeśli miałabym wybierać między "Body language" a "Manipulation techniques" z pewnością wybrałabym "Manipulation techniques".
Agencja public relations
Można by pomyśleć, po co ja w ogóle daje tutaj recenzję jakiejś książki o tworzeniu agencji PR. Już wszystko wyjaśniam. Otóż zanim wyjechałam do Tuluzy jako wolontariuszka EVS, szukałam sposobu by wydostać się wreszcie z Paryża. Ktoś podał mi stronę projektu finansowanego przez Unię Europejską dzięki któremu mogłabym wyjechać na półroczny staż. Chodziło o program  "Erasmus dla młodych przedsiębiorców". Aby móc uczestniczyć w tym programie, jednym z warunków było stworzenie profesjonalnego business planu. nie muszę chyba wspominać jaką katorgą jest to dla kogoś, kto nigdy czegoś takiego nie robił. Poza tym znalezienie potrzebnych danych liczbowych nie jest takie proste jak by się mogło wydawać. I tutaj zapraszamy  na scenę książkę "Agencja public relations". Ja akurat próbowałam stworzyć business plan właśnie takiej agencji i gdybym miała tę książkę, byłoby to o wiele prostsze! Książka w bardzo prosty i konkretny sposób wyjaśnia krok po kroku jak założyć taką agencję, co będzie nam potrzebne, kogo zatrudnić, jak wygląda rynek polski etc. Oczywiście w ofercie Colorfulmedia możecie znaleźć książki opisujące jak założyć inny biznes, taki jak bar, szkołę tańca, agencję turystyczną, gazetę etc. Oferta jest naprawdę spora. Jeśli zatem chcecie uczestniczyć w podobnym programie europejskim, albo po prostu chcecie otworzyć swój biznes i nie wiecie jak to zrobić, ta książka będzie jak znalazł!
moja opinia: Naprawdę ciekawa i co najważniejsze pełna praktycznej wiedzy książka. Jeśli macie jakiś mglisty pomysł na wasz biznes i nie jesteście pewni czy warto spróbować, ta pozycja na pewno rozwieje Wasze wątpliwości.

Gdzie kupić:
Książki wydawnictwa Colorfulmedia znajdziecie na:
W najbliższym czasie będzie można również zakupić e-booki na stronie www.colorfulbooks.pl


Strona gdzie można poczytać o programach finansowanych przez UE o których mówiłam:
http://www.dotacjeue.org.pl/
http://www.rig.katowice.pl/
http://www.kongresmsp.eu/pl/

Komentarze

Popularne posty