Andaluzja w 2 dni - Sewilla w listopadzie


Andaluzja to przepiękna kraina, a Sewilla do dziś jest jednym z najpięknieszych miast jakie widziałam w życiu! Jestem totalnie zakochana w Sewilli i ciągle marze by tam wrócić. Jest to bardzo duże miasto (około 700 tysięcy mieszkańców), a jednak nie zamieniło się w betonową bryłę.

Sewilla zachwyca architekturą, różnorodnością, ogrodami, a na dodatek nie jest tam straszliwie drogo i pogoda jest piekna nawet w listopadzie! Ja byłam tam między 25 a 28 listopada i udało mi się chodzić w krótkim rękawku! W każdym razie zachęcam do zwiedzania tego miasta, bo jest niesamowicie piękne. Sewilla to świetny kierunek na 2-3 dniowy week-end.




LOT DO SEWILLI 

Jak już pisałam do Sewilli leciałam w listopadzie. Mój lot był z Tuluzy. Leciałam Iberią i lot w te i z powrotem kosztował mnie 109 Euro. Przyleciałam wieczorem i wylatywalam wieczorem, więc na miejscu byłam pełne 3 dni (a w sumie nawet 2, ponieważ na jeden dzień pojechałam do Kordoby).

JAK DOJECHAĆ Z LOTNISKA DO CENTRUM SEWILLI?

Z lotniska do centrum miasta jest specjalny autobus EA który łączy centrum miasta Sewilla i lotnisko. Podróż trwa około 35 minut. 

Przystanki: Lotnisko - Kansas City - Santa Justa Station (AVE, dworzec kolejowy) - Luis de Morales - Metro San Bernado / RENFE - Carlos V Avenue (Jardines del Prado) - Paseo Colón - Plaza de Armas. 

Autobus z lotniska do Sewilli kursuje od 05:20 do 00:50
Autobus z Sewilli do lotniska kursuje od 04:30 do 00:00  

Cena to 4.00 € 

Sa też oczywiście taksówki, ale zważając na szybkość i częstotliwość autobusów nie warto przepłacać.
HOTELE W SEWILLI

Najlepiej szukać hoteli w starym mieście. Wtedy będziecie niezależni od transportu miejsckiego i do większości miejsc dojdziecie na piechotę. My mieszkaliśmy w hotelu Hotel Plaza Sevilla (link). Tani i czysty hotelik blisko centrum historycznego. Ma kilka mankamentów takich jak bardzo małe pokoje i nie zawsze obecną obsługę przy wejściu, ale wokół macie bardzo dużo innych hoteli. Grunt by był w tej okolicy :)

JAK PORUSZAĆ SIĘ W SEWILLI?

Po Sewilli poruszałam się głownie piechotą. Tak jest na pewno ciekawiej, przyjemniej i więcej się zobaczy. Dlatego też wybrałam hotel w samym centrum historycznym miasta.
Natomiast jeśli ten typ tansportu Wam nie odpowiada są też:
- Miejskie autobusy
- Metro (mało przydatne dla turystów ponieważ stacje nie są w miejscach turystycznych)
- Taksówki
- Dorożki

CO ZOBACZYĆ W SEWILLI? 

1. Alcazar - Cudowne arabskie budowle i ogrody z tysiącami rzeźbień. Ogrody wyglądaja jak raj na ziemi. Tutaj kręcono sceny z Gry o tron (Game of Thrones) pokazujące Dorne. Należy tu przyjśc na samo otwarcie albo kupić bilety dzień wcześniej, ponieważ można napotkac dość sporej wielkości kolejki w których przyjdzie nam stać w pełnym słońcu.





2. Plac Hiszpanii (Plaza de Espana) - Przepiekny, cały wykafelkowany błękitny plac. To naprawdę zachwycające miejsce na relaks i porobienie zdjęć. To tutaj kręcono sceny z Star Wars epizod II Atak Klonów.



3. Katedra Najświętszej Marii Panny (Catedral de Santa María de la Sede de Sevilla) - Ta powstała w miejscu meczetu gotycka katedra jest naprawdę ogromna. W środku atrakcją jest grobowiec Krzysztofa Kolumba, prezbiterium czy kaplica poświęcona zdobywcy Sewilli Ferdynandowi III Świętemu. Jest to największa gotycka katedra na świecie.

4. Wieża Giralda - Jest to dawny minaret meczetu Almohadów, który ostatecznie został przyłączony do Katedry Najświętszej Marii Panny. Giralda jest wizytówką Sewilli i jej symbolem.



5. Metropol Parasol - To bardzo ciekawa współczesna budowna, pełniąca rolę tarasu widokowego. Można na niego wejścza niewielkąopłatą (o ile dobrze pamiętam w cenie był kubek napoju). oskonałe miejsce na sfotografowanie panoramy miasta.





6. Arena walki byków (Plaza de Toros de la Maestranza) - Niekoniecznie jestm fanką walki byków ale zwiedzenie areny jest na pewno ciekawym doświadczeniem. Polecam wizyte z przewodnikiem, który opowie jak toczy się torrida, pokaże muzeum, kaplicę, stajnie, pomieszczenie przygotowań torreadorów oraz samą arenę. wycieczka trwa 50 minut. Myślę, że jest to jeden z must have. Mozna się dużo dowiedzieć a samo miejsce jest piękne i z zewnątrz i w środku z areną pokrytą odbijającym sie w słońcu żółto pomarańczowym piachem. Jeśli są wśród Was osoby zainteresowane zobaczeniem spektaklu torridy należy sprawdzić daty sezonu, bo np.w listopadzie takie spektakle się już nie odbywają.



7. Spacer wzdłuż rzeki Gwadalkiwir - Bardzo przyjemny i urokliwy pod względem wrażeń estetycznych spacer. Polecam iść od mostu Puente de Triana do wieży Torre del Oro.





8. Złota wieża (Torre del Oro) - kontruowana w XIII wieku wieża obserwacyjna, dzieki której kontrolowano wjazd do miasta.


9. Spektakl flamenco - W praktycznie każdym hotelu i na ulicach zostaniecie obsypani ulotkami z propozycjami spektakli falmenco. Miejsc jest naprawdę ogrom. Ja byłam na kameralnym spektaklu z dwoma tancerzami i byłam zachwycona. Będąc w Sewilli trzeba na pewno jeden taki spektakl zaliczyć.




10. Promenada Herkulesa (Ahmeda de Hercules) -To duży publiczny park. Miejsce odpoczynku. Park otoczony jest niezliczoną ilością barów i restauracji i jest centrum nocnego życia. Jest to też studencka dzielnica" toteż mozna tam znaleźc przystepne ceny posiłków.

CO i GDZIE ZJEŚĆ W SEWILLI?

Nie mam zbyt wielu propozycji bo sobie ich tym razem nie zanotowałam, ale moge na pewno polecić świetne miejsce na śniadanie czy brunch z pysznymi lokalnymi produktami i jest to La Cacharreria link.
Jeśli po prostu jesteśie głodni a nie oczekujecie orgazmu na podniebieniu możecie wpaśc do jednaj z 100 Montaditos - To popularny w sewilli bar / jadłodajnia studencka gdzie każda kanapeczka kosztuje 1 Euro.
Tak jak wcześniej pisałam warto wejśc do barów i restauracji wokół Promenady Herkulesa.




HAMMAM W SEWILLI - łaźnie arabskie w Sewilli czyli coś czego nie można pominąć! 

Hammam to spopularyzowana tradycja w Andaluzjii. To dziedzictwo po panujących tu niegdyś wpływach arabskich. Ja polecam łaźnie AIRE Ancient Bath - link.
AIRE Ancient Bath to piekne łaźnie arabskie z kilkoma basenami. Pomieszczenia są przepiękne, w stylu orientalnym, oświetlone dziesiątkami lampionów. Niesamowite i bardzo relaksujące przeżycie. W przerwie można sobie usiąść i napić się miętowej lub innej ziołowej pysznej herbaty lub po prostu wody. Spędziłyśmy tam kilka godzin i wyszłyśmy wypoczęte. Polecam bardziej na popołudnie lub wieczór, bo hammam relaksuje tak bardzo, że potem najchętniej idzie sie prosto spać.
Jest to dość drogie przedsięwziecie, ale nie będziecie tego żałować. Należy zadzwonić, lub tam pójść  i zarezerwować miejsce na konkretną godzinę.


Komentarze

Popularne posty